torsdag 28 januari 2010

Jobba sig in i matchen

Jag fick ingen bra start på föreställningen igår.
Kanske för att jag blev stressad över att det var så lite folk, ett trettiotal, som sökt sig till Cirkusscenen. Jag förstår inte varför det var så lite folk, Soran Ismail borde dra fler.
Kanske för att de som var där nästan uteslutande var unga kvinnor.
Kanske för att jag valde att byta material precis innan jag gick på för att jag inte vågade tro att den unga publiken skulle hänga med på referenserna i mina nya grejor.

Hursomhaver så körde jag på en stund, men fick inte till det. Jobbade mig mer och mer in i matchen och kunde lämna över till Högblom. Lyckligtvis är Tomas Högblom som en ångvält, ett expresståg som bara kör på, och han fick bra hugg. Jag gillar hans egna stil.
Efter paus tog jag mod till mig och körde mitt nya material och det funkade finfint. Äntligen blev det lite härochnu och en tjej som svarade i sin mobiltelefon hjälpte till med det.
Soran gjorde en stabil fullängds-akt och det var skön stämning hela vägen.
Allt som allt blev det en mysig kväll, mycket tack vare att det var möblerat med soffor framför scenen så det kändes inte helt ödsligt i lokalen.

Kul att alla som uppträdde igår är nominerade till olika priser på Malmö Comedy Festival: Högblom i klassen Årets Rutin och Komikernas Favoritkomiker, Soran i klassen Årets Rutin och Komikernas Favoritkomiker, The Tivoli i klassen Årets Klubb och jag i klassen Årets Konferencier (för tredje året i rad).

Inga kommentarer: