onsdag 8 september 2010

Lunchföredrag och The Tivolis höstprogram

Jag var på SHIP, ett kommunalt kontorshotell och konferensanläggning vid Campus, på lunchen. De har lunchföredrag och jag skulle köra i 20 minuter. Jag började med att berätta 10 minuter om standup och The Tivolis program (som blev (nästan) klart på förmiddagen). Sedan körde jag 10 minuter standup och det funkade kanon. Ca 50 personer, mest studenter, var och tittade och lyssnade.
Efteråt kände en ung kvinna sig upprörd eftersom jag "hetsat mot folkgrupp" när jag sa att 25% av danskarna valt att rösta på främlingsfientliga Pia Kjaersgaard. Det har de ju och det är skrämmande och en lärdom för Sverige. Vi måste hålla SD ute ur riksdagen. Läs Lena Sundströms bok "Världens lyckligaste folk". För bövelen!
För övrigt blev det mycket här och nu när overheadapparaten la av just när jag pratade om hur gammal den var. Sånt kan man inte planera!
Jag skulle visa dem höstens standupprogram och det ser ut så här:

27/10 David Batra solo
3/11 Özz Nüjen + Fritte Fritzson + Johannes Finnlaugsson
10/11 Peter Wahlbeck + Martin Svensson + Robert Larsson
17/11 Standupgalan ”Martins Favoriter” med bl.a. Pontus Enhörning, Jesper Odelberg, Filippa Bark, Khalid Geire, Elin Nordén…
24/11 "Cool -Återkomsten": Show med Anna-Lena Brundin och Lill-Marit Bugge
1/12 Al Pitcher (NZL) + Ann Westin + Martin Svensson
8/12 Marika Carlsson + Khalid Geire + Erik Börén
15/12 Thomas Petersson + Göran Ebenhart + Ludde Samuelsson

Inga kommentarer: