lördag 9 juni 2012

Som i en liten...

...box. Eller Ask.
Vad kan man säga?
En stor upplevelse, glada människor, trevliga arrangörer, mysigt ställe.
Och annorlunda upplägg med irländsk musik före och i pausen.


En standupkväll i Ask utanför Röstånga arrangerat av supertrevliga människor i kulturföreningen Akustik i samarbete med Teckomatorpsmaffian.
För mig var det som en tidsresa till proggåren i Arvika. Jag blev faktiskt nästan rörd. Batikfärgat!
Och soppan var delikat.


Elin och Mats hade fått dit bra komiker, två helt färska och tre mer rutinerade, och alla gjorde bra ifrån sig, och så fick jag avsluta.
Och det gjorde jag inte så bra. Jag tog fler felbeslut än på länge och jag kände mig stressad och ur zonen. Jag ger mig själv en tvåa. Mycket för att jag fegade och inte körde mitt nya och inte minst för att jag inte trodde på mig själv tillräckligt.
Men hög lägstanivå räddar mig. Som väl är.
Bra kväll och jag var knappt ok. Så blir sammanfattningen.

4 kommentarer:

Elin sa...

Kvällen var lång och folk blev tröttare längs resans gång. Sen att vi hade ett halvt dagis i lokalen under din akt underlättade inte heller. Jag tycker du gjorde det bra! Men jag förstår vad du menar, även om jag inte håller med helt :-)

FC Duff sa...

Hej Martin! Du gjorde en jättebra ståupp - det tyckte vi i KF Akustik och publiken. Tråkigt att du sätter så dåligt betyg på dej själv. Å andra sidan, om detta var en "2:a" enligt dina mått så ser jag fram emot att se dina 4:or och 5:or!

FC Duff sa...

Glad sommmar! /Patrik - Local Eedjit och Akustiker.

Martin Svensson sa...

Patrik,
Jag gillade ert ställe och er jättemycket. Och jag upplevde att ni och publiken uppskattade mig. Så med er var jag jättenöjd!
Mitt "betyg" handlar bara om hur jag upplever mig själv och jag hade helt andra förväntningar på mig själv. Jag var mitt i en förnyelseprocess av min repertoar och ville verkligen köra det, men tvekade och det var jag inte nöjd med.
Nu har materialet mognat och jag har börjat använda det.
Elin nämnde marieholm. Hoppas vi får till det.
Och till ask kommer jag gärna igen.