tisdag 22 juli 2008

Kul-i-juli

40-årsjubilerande Kulijuli, eller Nöjesgrytan, hade säsongsavslutning igår och jag var en av artisterna. Under ledning av Olle Larsson och Christina Lindberg uppträdde Debbie Nilsson, Helene Lindqvist, Björn Ingelstam, Jan Johansen, Nilla Nielsen, Nick Borgen, Nils Caravadossi Olsson, High 5 och jag.
Jag gjorde en kort ståuppa som högg ordentligt och presenterade sedan mina kollegor Göran o Lars från Tre Flugor och vi körde Me and my Shadow med egen text. Sedan fick jag läsa en vits och jag fick till den rejält så den vann och blev årets jubileumsvits och lite senare i föreställningen gjorde Tre Flugor I Will Survive med egen text.
Det hela är en fullständigt galen upplevelse. det är kanske 4000 pers i publiken och vår Survive-låt om medelåldern satt som en toppalua. Vilket jubel! Folk lyssnar verkligen och det är en jäkligt smart text vi fått till.
Tre Flugor hade inte gjort nåt ihop på mycket länge och nu var det i stort sett orepeterat med orkestern (ett genomdrag) men det funkade förbluffande bra. Det var väldigt många som kom fram efteråt och speciellt tackade för Tre Flugor-sångerna. Kul, men lite synd att vi lagt ner.
En liten extra krydda från igår var alla som kom fram och påpekade hur jag utvecklats och att de som följt mig via Kulijuli (detta var mitt femte år) upplever att jag blir säkrare och säkrare.
Lars skriver här om dagen och kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

(ett genomdrag)

eller

(ett genidrag)?

Det verkar ju ha varit både och. :)