söndag 26 augusti 2012

Fotboll och telefonpanik

Igår hade jag äran att återigen få vara med i Kändismatchen mot Idrott för Alla, ett arrangemang fyllt av värme, glädje och engagemang. Jag uppfattar det verkligen som att alla inblandade gör det här för att det är kul, inte för att synas eller för att man tycker synd om någon. Det är jäkligt kul, helt enkelt.
Vi spelade på full plan med elva spelare så det blev väldigt utdraget och stora avstånd mellan spelarna, och jag tycker att halva grejen är just att det är tätt och grötigt. Men ändå är det väldigt roligt och vi hade precis lagom mycket spex och trams och det var kul med aktiva och engagerade domare!
Och så har jag nu spelat boll med en VM-bronsmedaljör...
På kvällen var det mingel på The Tivoli, men jag hade en bokning, PEAB hade fest, så jag var bara med en kort stund, men gjorde i alla fall en kortkort föreställning som gick "sådär". Jag hade nämligen precis upptäckt att jag inte hade min telefon med mig!
Dealen med eventbolaget som fixade PEABs fest var att de skulle höra av sig om jag skulle komma tidigare, annars skulle jag komma 21-21.15. Panik! Men 99 gångar av hundra så är företagsfester försenade och jag skulle hinna dit till 21.10. Så jag var stressad under föreställningen...
Men när jag kom fram så möttes jag av en eventfixare som var jättestressad. De låg före i tidsschemat och han hade ringt och messat och jagat mig. Typiskt.
Det löste sig ändå. Timingen blev perfekt och jag körde en stabil och energirik föreställning där jag fick hantera en jättepelare mitt i rummet som skymde delar av publiken. Men det funkade bra och jag är nöjd med min insats.
En lång dag.
En bra dag.



Inga kommentarer: