fredag 30 november 2012

Sex. Nästan.

Denna veckan har jag "bara" gjort fem föreställningar, men jävlar vad det varit intensivt:

Onsdag kl 20. The Tivoli. Thomas Petersson och jag gjorde en julshow assisterade av Arja Jantunen på keyboard. Det var väldigt mycket som var väldigt bra. Det måste vara en av världens bästa scener och lokalen exploderar av energi! Snygg scenbild och sångerna satt bra. Thomas är väldigt stark på scen och vår gemensamma akt funkade ok. Mitt set gick äckligt bra, det är nästan omöjligt att ta in hur mycket kärlek man får av publiken! Det är så mäktigt, så mäktigt!

Torsdag kl 19.30. Eriksberg i Göteborg. Svåra förutsättningar med högt i tak, mingel, för långt avstånd mellan mig och publiken. Så tack gode "skapare" för rutin och erfarenhet. Jag gjorde verkligen max av situationen och det går inte att få tryck i det läget. Men småputtrigt och trevligt får man vara helnöjd med! Fordonskonsulterna i Netgroups minelafterwork blev lyckad tycker jag. Och arrangören Annika är hur göteborgsgo som helst.

Torsdag kl 21. Hotell Rubinen i Göteborg. Rheborg var huvudakt och jag körde supportakten som stand-in för Tobias som fått förhinder. Jag fick en trög start men jobbade mig in i matchen och sedan blev det tokhugg! Fick med mig hela publiken och taket lyfte! Vilken grej!
Rheborgs improviserade inledning var lysande, Cissi lika go som alltid och räkmackan var smaskig.

Fredag kl 19. Motorcentrum i Markaryd. Göran och jag gjorde Stående Ovationer och var toastmasters när Mercedes fick nya lokaler. Vi samarbetar eminent på och av scen och det blir proffsigt, smart och roligt. Specialskrev en visa på plats och publikpratet funkade kanon.
Och så släpade jag på ljud och ljus. Det är nästan för mycket!

Lördag kl 13. Landskrona. Invigning av gigantiska lagerlokaler hos DSV. Jag var lekledare på en station vid rundvandringen och höll i smak-, doft- och känseltest. Efter fem timmar är man rätt trött!

För övrigt kom det in tre stora jobb i december, så nu är året hemma jobbmässigt. Om man ser på 2012 så har omsättningen gått upp något sedan i fjol medan antalet jobb gått ner lite. Alltså har jag höjt mitt pris...
Det är jag väldigt nöjd med.

Inga kommentarer: