onsdag 6 mars 2013

Ljungsarp. Jag säger bara Ljungsarp.

Min vän och kollega Yvonne Skattberg hörde av sig. Yvonne har i fem år ordnat en Humorkväll med sina vänner i hennes uppväxtby Ljungsarp i Västergötland och nu hade huvudattraktionen Kim Anderzon fått ställa in pga sjukdom. Såklart jag ville ta det! Tyvärr kunde jag bara ta fredagen då jag hade föreställning i Helsingborg på lördagen, men oj vilken fredag jag fick!
Ljungsarp visade sig vara en liten ort med lite mer än 200 invånare och 140 kom till bygdegården för att ha kul. Dessutom var det utsålt på lördagens två föreställningar så de sålde över 400 biljetter på 200 invånare! Det är så jävla coolt att det finns inte!
Det är som att sälja över 200 000 biljetter i Helsingborg!
Föreställningen bestod av ett litet revygäng på sex kvinnor som satt ihop en riktigt rolig och lagom fräck revy dom nästan var en fars. Väldigt roligt och massor av skön spelglädje. Jag blir så förälskad i sånt!
Efter paus körde Yvonne 20 starka minuter med bra lokala skämt och sedan var det min tur.
Att ersätta en kändis är ett jäkla aber, för folks grundinställning är att det som vi sett på TV är bra och allt annat är, just allt annat. Och där kommer jag, helt okänd och alla undrar hur det skall gå.
Men jag satte tre-fyra starka skämt direkt om Ljungsarp och sedan var jag hemma. Jag älskar att ta utmaningen och det märker de. Jävlar vad kul det blev! Vi bondade verkligen och de gillade mig och jag gillade dem och lokalen gick i spinn...
Det är så fräckt att uppträda för en publik som vill ha kul och är tacksamma. Som är glada för att jag kommit dit och inte sitter och kritiserar. Folk som fixat och donat och ordnat.
Jag är verkligen glad att jag fick chansen och hoppas jag får komma tillbaka. Jäkla synd att jag inte kunde vara med på lördagen...





2 kommentarer:

Sandra sa...

TACK Martin! För att du tog dig an uppdraget att komma med så kort varsel till vår lilla by Ljungsarp och underhålla! Du gjorde det med bravur. Vi vill gärna att du kommer tillbaka. Mvh/ Sandra (en i revygänget) :)

Martin sa...

Tack Sandra,
Jag kommer mer än gärna tillbaka!
Det var en fantastisk kväll!
Martin