söndag 11 december 2011

Intensiv fredag


Nu är det julbordstider och i fredags hade jag två föreställningar, eller faktiskt tre.
Först var jag på Grand och riggade scenen och det blev så här fint:
Sedan väntade jag in ett företag som kom för at få sin glögg innan julbordet. Jag gjorde en kort "trailer" uppflugen på en stol i korridoren, berättade om kvällen, skojade en stund och introducerade mig och sa att jag skulle komma tillbaka senare. Det funkade finfint, jag fick bra kontakt och fick pratat både med serveringspersonalen och de festansvariga på företaget och nu hade vi en vattentät plan för att jag skulle komma tillbaka "till gröten".
Nere i foajen träffade jag en kvinna som berättade att hon brukade läsa min blogg. Jag blev nästan chockad! Läser nån det här? Ja, det är ju meningen såklart. Jag var lite stressad så jag fick inte tackat, men tack, tack, tack för snälla ord. Det värmer så gott.
Hursomhaver barnen kär så susade jag iväg till restaurang Amica där ett annat företag hade julbord. Där var det minsann klackarna i taket! Jag hann äta lite god julbordsmat i köket inan jag skulle köra mina 30 minuter. De satt utspritt kring ett stort dansgolv så jag ställde mig mitt på golvet och drog igång. Jag hade en plan om att köra "över bältet" men det blev istället mycket munhuggning och jag drog på allt vad jag kunde. Det var ganska stimmigt här och där och bland annat var det en som tyckte att det var en bra ide att ropa till en manlig, medelålders komiker: "VISA PATTARNA!!!"
Jag fick till ett bra svar, men han återkom med samma budskap flera gånger och till slut tog jag av mig på överkroppen och gick fram och visade honom "pattarna". Stort jubel från de andra!
Jag tycker att jag hanterade hela situationen bra och det blev en riktigt bra föreställning som jag avslutade med BosseoLeif även om det var väldigt länge sedan jag kört den.
Lite stolt över mig själv.
Och trevligt bemötande av både restaurangen och Annika som var festansvarig.
Sedan var det ut i stormen igen och köra tillbaka till Grand där de nu hunnit till gröten och jag körde en hel föreställning som satt fint. Här var det en helt annan lyssning och jag kunde köra en annan typ av material. Klockan 22 stegade jag av scenen. Två helt olika shower på samma kväll.
Bra kväll!

Inga kommentarer: