onsdag 11 april 2012

Nya föreställningar

Jag jobbar till och från med två projekt som skall blomma ut i höst:

"Femtio, frånskild och förvånad" är en blandning av standup och kabaret. Jag pratar om livet i medelåldern utifrån mina upplevelser och illustrerar en del tankar med sånger. P-O Nilsson spelar piano.
"Femtio", för att jag är det (eller numera femtioett), "frånskild", för att jag är det och "förvånad", för att jag är femtio och frånskild. Det hade jag inte räknat med.
Michael Sonesson hjälpte mig att ta en bild och Göran Ebenhart har tagit fram en affisch. Skall arbeta genom den mer.
Jag har testat av idén på Hillesgården och det funkade väldigt bra. Jag trivs i formen och det var ju egentligen så min standup började, med kabaren "Mandom, mod och mesige män". Jag hoppas (räknar med) att ha stor premiär på Lunds Humorfestival.


Sedan har ju Göran och jag "Stående Ovationer" som vi kört några gånger nu och som jag verkligen vill göra på Lunds Humorfestival också. Bra show!

2 kommentarer:

Monet sa...

Hej,
Det går inte att kommentera längre på Facebook. Så jag skriver här. Ska du "snobba" med franska för kabaré så slå upp ordet så ser du att det stavas "cabaret". Man kan aldrig ha accent på e före t. Håller också med dem som säger att du inte ser ut som femtio på bilden men det är väl bara att glädjas åt:-)

Säger jag som numera bor i Frankrike och som tog studenten på latinlinjen i Klippan 1964! Lycka till med showen.

Martin Svensson sa...

Ja, jag skall se över stavningen. Tack.