söndag 12 maj 2013

Femtio, frånskild och förvånad

Jag har våndats och förberett och ångrat mig och längtat och gett upp och tvivlat...
Men nu blev det av!
Tre kvällar på Dunkers Kulturhus i teatersalen som tar 150 pers.
Först sålde det lite dåligt, men så fick jag en stor artikel i HD och vips, så var det utsålt. Och då menar jag UTSÅLT! Inte en biljett kvar.
Jag har ju stått för allt. Skrivit och satt ihop och gjort hemsida och affisch och fått folk att affischera och gjort PR och fixat scenografi. Så det var väldigt skönt att det gick i lås. Sista veckorna repade jag några gånger med Arja i Markaryd och Göran var så oerhört generös att han satt med och gav tips och lite regi. Stort jättetack för det.


Föreställningen blev bra. Riktigt bra. En bra balans mellan prat och sånger, mellan humor och allvar.
Jag hade tagit tiden och trodde att det skulle bli 2 x 45 minuter, men det blev 2 x 53 minuter. Publiken tyckte det var helt OK och ingen klagade på att det var för långt, tvärtom.
Det är väldigt speciellt att spela när det är så många som jag känner i publiken. Lite extra nervöst. Massor av vänner och bekanta kom och det är jag djupt tacksam för.
Arja och jag var stabila och allt funkade som tänkt plus lite till.


Jag har fått fantastisk feedback efteråt. Folk kommer fram på stan och tackar och det haglar in omdömen på Facebook och mail som:

"Satan i gatan vad jag skrattade.

Det var en jäkligt kul föreställning...mycket skratt blandat med eftertanke...en härlig kväll.

En helt underbar och rolig föreställning.

Längesedan jag skrattade så mycket.

Många tänkvärda ord. Bästa showen hittills.

Pricksäker och intelligent humor.

Har inte skrattat och mått så bra på mycket länge. Ett privilegium att få uppleva din show !!

Fantastiskt, fritt, fångat, förvånat, flabbfullt, fundersamt,  fint - F-N vad bra!

En proffsig och verkligen underhållande föreställning.

Mina kollegor kom skrattande till jobbet idag.

...studsar skämten på stråk av allvar som leder tanken vidare efter showen.

En helt underbar föreställning.

En riktigt lysande föreställning.

Intelligent humor.

Sååå otroligt pricksäker!

Mycket tänkvärt.

Jösses vilken succé!"

HUR TAR MAN TILL SIG SÅNT?

Inga kommentarer: