tisdag 23 juni 2009

Örenäs och Svalöv 2

Så här skall det se ut när man skall köra standup.
På Örenäs slott hade inköpare på Region Skåne, "den nedre regionen", samlats för konferens och jag underhöll på sedvanligt vis efter maten. De var väldigt få, 16 stycken, så då blir det lite speciellt. Men de var tappra och generösa med skratt och det blev ändå skön stämning. Jag förvånades lite över vilket material som satt bäst. Stämde inte riktigt med min "fördomsprofil". Körde ganska precis 45 minuter i en slottssal med öppen spis, skinnsoffor och tvättäkta riddarrustning. Bra jobb.
Till Örenäs hade jag kört från Svalöv där jag är hela veckan. Andra dagen avklarad och jag tycker att mina elever går framåt. Det kan bli en riktigt bra föreställning på torsdag. Jag vill ju så gärna att det skall gå extremt bra för de alla så de får sina 4 "minutes of fame" och får känna ruset. Dagens övning med "5 saker om dig" blev en hit.
I mogon skall vi sy ihop deras respektive set och få en linje i det.


Inga kommentarer: