torsdag 25 juni 2009

Det blev...


...succè!
Här sitter mina adepter efter kvällens föreställning. Det är en ljum kväll i Svalöv och de har nyss gjort en finfin föreställning. Om man tar med i beräkningen att de faktiskt inte gjort standup förut, några har inte ens sett standup förut, så gör de en fantastisk föreställning.
Visst, publiken är snäll och förutsättningarna är perfekta, men man måste ändå gå upp på scenen och leverera. Och det gjorde de. Alla kan var mycket stolta och nöjda med sin instats.
Än jag då? Jo, fasen jag är också stolt att jag gett dem möjligheten att känna få ruset. Att få skattet och publikens kärlek. Att få vara roliga.
Jag har jobbat hårt och balanserat på den slaka linan. Hur hårt kan man gå fram? Locka utan att skrämma. Pusha utan att putta bort. Hitta individens begränsningar och möjligheter. Och uppenbarligen har det funkat. Av sju möjliga gjorde sju ett set långt över vad man kunde förväntat sig i måndags.
I morgon: feedback, avrundning, analys och lite mys. Nu: sova!

Inga kommentarer: