lördag 4 december 2010

Lång dag

Jag har fått oerhört många förfrågningar på den 3 december men de flesta var på samma tid på kvällen så jag kunde "bara" få in två gig igår.

Å andra sidan så var det ena ett långgig mellan 11 och 17 och utomhus! Helsingborgs kommun (fast de envisas med att kalla det Helsingborgs stad) lanserade sin nya webbplats (=hemsida) och detta skedde på Stortorget i flera minusgrader. Så det var bara att pälsa på dig massor av kläder och greppa mikrofonen. Jag hade funktionen som konferencier/inkastare och berättade om vad man såg på storbildsskärmen och pratade med folk som gick förbi. Det fungerade väldigt bra och jag tror att det minst var 1000 pers som hann gå fram till tältet och få lite glögg och information. Ett lyckat arrangemang och jag fick bra kontakt med massor av människor som jag kunde hjälpa med allt möjligt. Socialt och trevligt.

Sedan var det hem om och ta en varm dusch innan Skodan tog mig till Laholm där Macro hade julfest och 25-årsjubileum. De hade fixat till det mysigt och bra på lagret och underhållningen var jag och Kingen. Vi körde i tre pass och jag fungerade både som konferencier och komiker. Julbord är ett dilemma eftersom det hela tiden är folk uppe men jag lyckades vinna publikens förtroende direkt i mitt första inhopp och sedan blev det riktigt, riktigt bra lyssning. Kingen levererar proffsigt och det är lagom ösigt för att kombinera med min standup. Macro fick en riktigt jäkla bra julfest och efteråt var det tokmycket beröm och så kom den igen: "bättre än det som är på TV".

Kul att jobba med Kingen och tevlige teknikern Niclas. En toppspelning, helt enkelt.

Nu: helledig helg!

Inga kommentarer: