tisdag 22 maj 2012

Backstage på Brunnen

Hur är det backstage när ett gäng komiker träffas?
Det är en jättevanlig fråga jag får.
Ungefär så här brukar det vara:
Vi är ju många som känt varandra i många år och vi ses inte så ofta så det är mycket uppdateringar om hur det är med barnen, vilka som skilt sig, hur det går med jobb, osv. Socialt smalltalk.
Därefter kommer det obligatoriska snacket om ångest inför nya skämt. Det bara måste vara med.
Sedan blir det lite gamla minnen och ofta en hyllning (oftare än en sågning) av en icke närvarande kollega.
Det är en vänlig och generös atmosfär.
Idag följde vi modellen till 100%.
Fyra grånande ringrävar kring köksbordet: Malmberg, Batra, Schyffert och Svensson. Det blir tirevlig stämning.



Föreställningen då?
Jo, publiken fick en riktigt, riktigt bra kväll. En stabil tisdagskväll på Norra Brunn med Schyfferts nya material som en bonus.
Själv var jag konferencier och jag fick med mig publiken på ett bra sätt. På grund av att jag hade så begränsad tid blev det inte så mycket material, men publikpratet funkade kanon och gurkallergikern blev hyllad, som hans kollegor önskade.
Jag är nöjd.

Inga kommentarer: