måndag 21 maj 2012

Paddling dag 1

Jag kan knappt fatta vilken tur vi haft idag. Totaltur.
Johan och jag planerade för länge sedan en alternativ paddlingstur, ett lite lyxigare alternativ.
Och lyxigt blev det.
Inga tält, inga trangiakök. Bara bekvämlighet.
Vi har paddlat 22,7 km, min längsta paddling, men vi har haft sol, blå himmel, medvind och surfvågor hela vägen.


Precis när vi tänkte fika paddlade vi förbi ett café, precis vid vattnet.


När vi behövde kissa dök det upp en kajakbrygga (!) vid en liten dunge. Med en solvägg i söderläge.


Vi kom fram till Sånga-Säby konferensanläggning på eftermiddagen, checkade in och fick med oss mackor (på fantastiskt bröd) och öl ner till bastun


och poolen


som ligger halvvägs ut i Mälaren.
Och de enda andra konferensgästerna är Svenska poledancing-landslaget (nej, där ljög jag...)
Nu väntar vi bara


på att kocken skall duka fram trerättersmiddagen. Och det är inte ljug.
Lyxpaddling var det. Och totaltur.

1 kommentar:

Göran Ebenhart sa...

Gottegrisar! Själv har jag ryggskott!