onsdag 16 maj 2012

Pensionärsdans


Det blev riktigt mysigt när PRO hade danskväll med landgång, kaffeokaka, Domnivet och standup.
Folkets Hus A-sal är inte rolig att uppträda i. Ljudet ekar åt alla håll och kanter så jag måste prata sakta och extra tydligt, men idag kändes det helt okej.
Cirka hundra dansglada pensionärer hade kommit och jag började med att helt improviserat köra Ett Glas Öl med bandet. Riktigt kul.
Sedan blev det en halvtimme stabil comedy som funkade hur bra som helst. Och så mer dans.
En bra kväll.




Domnivet bildades 1952 och flera av bandmedlemmarna har varit med sedan starten. Det är sjukt coolt! Jag har jobbat med dem flera gånger och jag gillar dem, och de gillar mig, och det är alltid trevligt att samarbeta med dem. Vi snackar ringrävar! De gör 50-60 spelningar om året fortfarande.





Inga kommentarer: