onsdag 15 december 2010

Lyckat gig i Eslöv

Årets tredje sista föreställning var i en skolmatsal i Eslöv där bilglasföretaget Sekurit hade julmiddag. Jag hade kollat upp noga innan att ljudanläggningen var ok och jag hade med en ljusanläggning i bilen. Den behövde jag dock inte packa upp för ljuset i lokalen var helt ok och ljudet var väldigt bra. Så det var bara att vänta in rätt läge och så köra. Och som jag körde!
Publiken var till 90% män och de var väl ca nittio pers. Jag fick kanonlyssning direkt och körde ganska exakt 40 minuter plus ett extranummer.
Tänk samma gäng en fredagkväll med fördrink och snapsar, vilken kamp det skulle varit. Nu var det onsdag och julmust och därför blev det en härlig närvaro och bra samarbete mellan mig och publiken. Gott också att produktionschefen Hans och flera andra bjöd så frikostigt på sig själva. Då blir det en avslappnad stämning och en toppföreställning.
Tack till alla som var på plats. Även en skolmatsal kan vara en bra lokal för standup!

Inga kommentarer: