torsdag 27 mars 2008

Spännande avbrott

Lärarförbundet hade kickoff för sina arbetsplatsombud i Malmö idag. Två sittningar med ett föredrag och sedan jag. Bra förutsättningar med scen, OK ljud och biosittning. Trevligt bemötande från arrangörerna och lyssnande publik.
Första setet gick bra, men i andra lyfte det ordentligt. Fick kanonhugg och det flöt extremt skönt.
10 minuter in i mit set så märker jag att det är oroligt längst bak i publiken. Det ser ut som om två män slåss och jag avbryter och ber folk hjälpa till. Det visar sig att en man som inte hörde till sällskapet bara gått med in och nu rotade i folks jackor. Han fångades in och fördes ut ur lokalen. Alla satt som förstummade och det blev väldigt nervöst i lokalen.
Jag lyckades få fokus igen, pratade först lite om situationen, frågade om de pallade att jag fortsatte, fick till ett bra härochnu-skämt och sedan kom det igång igen. Och som det kom igång! En höjdarföreställning! Jag var lekfull och go och vi fick riktig närkontakt. En skön avslutning på ett minst sagt märkligt gig.

Inga kommentarer: