torsdag 27 mars 2008

Stjärnglans i Kristianstad

Så oerhört roligt det kan vara med standup. Igår i Kristianstad var allting rätt. Billig parkering (3 kr i timmen mitt i stan!), underbar lokal (teatern), smidig och skicklig tekniker, vänlig och lyssnade publik (fullsatt x 2) och två komiker i toppform.
Johans turne säljer något helt enormt och det bästa är publikens sammansättning: alla åldrar från 13 till 80, alla typer och sorter. Snälla människor.
Det är inte helt lätt att underhålla en så blandad publik och dessutom kommer jag in som en helt okänd och oväntad "bonus". Kan uppfattas som att jag stör den show som de vill se, nämligen Johan Glans från TV.
Men det funkar ändå väldigt bra och igår var det magiskt bra. Jag tycker att det var fullständig toppklass och publiken verkade tycka likadant.
Och, som sagt, teatern är såååå skön.
Mina båda förstaakter satt som en toppalua. Jag fick, efter sedvanlig misstänksam inledning - publiken vet inte vad de skall tro, med mig alla in i min värme och min känsla och min nya avslutning med en kärlekssång är en hit.
Men hur bra det än går för mig så toppar Johan det med råge. Han är så oerhört vältajmad och tight och klockren i sitt kroppsspråk.


2 kommentarer:

Stookiglia sa...

Vilka vänliga ord du skriver om publiken :)
Jag såg den första föreställningen och hade verkligen skitkul. Jag skrattade så jag grät åt er båda.
Jag har aldrig sett dig innan men nu kommer jag hålla ögonen öppna mer för du var riktigt rolig.
Tack för en underbart rolig kväll!

Martin Svensson sa...

Tack för din snälla kommentar. Kollade på din pralinblogg och det verkar som ni hade en kul kväll. Jag lovar att vi hade kul i alla fall...