torsdag 28 augusti 2008

Från Tjockhult till Ystad

Jag var på Svenska Standupgalan i förrgår. Jag åkte upp rakt av för att kolla, snacka, mingla och inte minst se Marcus och Fritte som konferencierer.
Jag noterar:
-budgetrum på Hotell Alexandra är verkligen budget. Inget fönster, minimalt badrum. Mer som en båthytt.
-det var trevligt att äta en bit mat och prata med alltid kloke Thomas Oredsson innan galan
-det var många komiker på plats, inte minst nya ansikten som jag inte sett uppträda men läst om på bloggar och Komikaze
-Gösta och Marie-Louise Ekman satt i publiken!
-jag drog upp medelåldern rejält när Robin P, Soran I, Björn G och Björns lillebror (finns så unga människor?), Klas Å och jag gick och åt efter galan. Men det var mycket trevligt och jag kände mig inte så gammal (Klas var ju med)
-pristagarna var värdiga och extra kul med Tobias
-Betnérs tal var bra och insiktsfullt
-Björns standup var riktigt jäkla bra, stabil och klurig
-Frittes och Marcus intellektuella humor kändes skönt befriande och de ropade såklart inte "hur mår ni" en enda gång.

Och igår: back to reality. Körde ner till Ystad Saltsjöbad som är nyrenoverat så det står härligan till. Jens på JP Ljud hade bokat mig till SKTFs middag och dök även upp så vi fick snackat lite innan showtime. Alltid intressant att få lite rapport från en arrangör med åsikter om andra artister.
Föreställningen gick väldigt bra. Jag gillar verkligen folk som är fackligt engagerade och igår var inget undantag. Varma och generösa människor som kan lyssna och följa med i resonemangen. Jag hade en härlig timme med en del "här och nu" men mest material och naturligtvis var ljud och ljus perfekt.
Och så nattkörning på det och som vanligt svårt att somna efter gig så idag är det lite segt.

Inga kommentarer: