onsdag 25 augusti 2010

Bilhall, sa Bill.

Om det är något jag lärt mig genom åren så är det: standup i bilhallar är svårt, mycket svårt, och bör undvikas. Därför är jag extra glad att jag gjorde ett undantag och tackade ja när Ola på Toyota i Örkelljunga frågade om jag ville vara med på deras invigning av, just det, en ny bilhall. Jag kände att just här skulle det kunna funka.
Och som det funkade!
Jag var smokingklädd konferencier och höll ihop programmet och det flöt finfint. Bra dukat med alla sittande framför scenen, 300 pers i alla åldrar, dock ganska hög medelålder.
Jag höll i intervju med VD och en säljare, invigning med bandklipp och ett lotteri som blev hellyckat. Och så standup på det. Riktigt bra och väl avvägd standup till sammanhanget. Proffs, sa Bull.
Rickard Bonde trubadurade förresten finfint.

Det är nåt med mig och Örkelljunga. Det funkar alltid lite extra bra där. Och jag har några som gillar det jag gör och som kommer och kollar. Som det värmer!
Kryddan på hela arrangemanget idag var att det var elavbrott i halva Örkelljunga, och även på Toyota. De lyckades fixa fram ett elaggregat så vi fick lite ljus och ström till min ljudanläggning och mitt i inledningen av min ståuppa kom strömmen igen och alla lysrören drog igång. Vilken ljuschock! Mycket mer "här och nu" blir det inte.
Det blev helt enkelt ett bra arrangemang.

Förresten så hade Tre Flugor en väldigt bra repetition idag. Sången lät bra, skämten var tighta. Så skall slipstenen dras, även på fredag. Kom till Café Athen 19.30! Det blir bra. Riktigt bra!
Använde jag ordet bra? Bra!



1 kommentar:

standuplars sa...

Du skriver kul! Det är bra. Sa jag bra... det var kul!