tisdag 24 augusti 2010

Hur mycket "proffs" skall man vara?

Att hålla på med standup är både ett konstnärligt, skapande yrke och samtidigt skall man vara sin egen marknadsförare och manager. Det är konstigt.
I perioder är jag alldeles för mycket administratör och för lite artist. Jag måste skapa balans i det. Hitta effektivare metoder.
Idag har jag anlitat en coach som skall hjälpa mig i ett halvår. Jag ser fram emot det här. Hitta balans. Fokusera rätt.

Annars handlar mycket om Humorfestivalen i Lund. Tre Flugor repade i måndags och det haltade rejält. Vi var alldeles för ofokuserade. Det blir det rättning på i morgon när vi repar igen. Då skall stämmor och steg sitta. Jäklar i det!

Äldsta Dottern kom hem igår. Hon skall vara hemma en vecka. Det är väldigt skönt att se henne igen och just nu har hennes gamla kompisar kommit hit och det är lite som förr. Full aktivitet i köket och mycket prat. Mysigt.

Inga kommentarer: