onsdag 18 augusti 2010

Dockan

Jag tycker nog att Dockan i Malmö är den bästa rookiescenen i Sverige. Åtminstone för mig.
Välskött, trevliga klubbvärdar, inga namn utannonseras, rookies och proffs samsas. Publiken är blandad men inte superlätt. Man kan slappna av och ha kul.
Ikväll var det riktigt, riktigt bra. Alla levererade finfint, roligt och efter förmåga. Malin var utmärkt konferencier, Marcus hade spännande nytt material, Robin kom förbi och drog några tighta minuter, Lars var säker och lugn och man blir nästan rörd av Stefan som åkt från Gävle för att köra fem minuter. Och sedan tog nattåget hem!
Själv avslutade jag kvällen och i brist på nytt material tog jag tillfället att bättra på självförtroendet genom att köra säkert material på ett leksamt sätt. Det blev lite långt, 30 minuter, men både jag och publiken hade kul så det var värt det.
Jäklar vad folk fick mycket bra standup helt gratis! Åk till Dockan!



Inga kommentarer: