måndag 31 januari 2011

Mästarträffen

Idag var jag konferencier på Mästarträffen på rådhuset. Jag tror att det var sjätte eller sjunde gången som jag höll i detta arrangemang och det är alltid väldigt kul att träffa alla idrottsmän och -kvinnor som blivit mästare under förra året. Europamästare, nordiska mästare och svenska mästare i en massa olika sporter träffas och får en present och en middag. Allt från bowling, simning och skytte till karate är representerat. I år var det över trettio mästare som firades.
Jag håller ihop arrangemanget och intervjuar alla.
I år hade jag fått minimalt med information i förväg så jag fick söka info på nätet och sedan improvisera mycket på plats. Det gick faktiskt extremt bra.
Jag fick till bra och intressanta intervjuer och det blev väldigt trivsamt och spontant. Kul också att det är sådan åldersspridning på mästarna. Bland annat en fyrtiotvåårig svensk mästare i tyngdlyftning!
I år var dessutom Skanåker med, sjufaldig olympier. Imponerande.
Jag fick mycket beröm för intervjuerna efteråt. Gott. Slipstenen är dragen.



Inga kommentarer: