torsdag 13 november 2008

Bästa arrangemanget!

De sköna kulturkvinnorna i Höganäs hade hållit sig framme och bokat Björn Gustafsson innan han slog igenom i melodifestivalen. När de släppte biljetterna i våras sålde de slut på 24 minuter!
Idag stod några ungdomar och köade från halv tre (insläpp klockan sju) trots att de hade biljetter. De ville bara stå längst fram.
När jag kom dit en halvtimme innan insläpp var det låååång kö utanför underbart fina Tivolihuset. Vilka förväntningar!
Där inne hade man lagt ner ett hästjobb på arrangemanget. Finfin backstage med mackor och snacks. Allt planerat in i minsta detalj. Kravallstaket vid scenen!!! Scenen var snyggt och proffsigt ljussatt. Perfekt ljud. Medhörning! En extra mikrofon med sladd om den trådlösa skulle krångla.
Jag tror att detta var den bäst arrangerade standupkvällen NÅGONSIN i Sverige! På allvar.
Jag njöt som ett litet barn och gick runt och myste.
Publiken var såklart ung. Egentligen för ung för mig, men de var så goa och snälla och lyste av förväntan. De ville ha kul! Och jag fick ett härligt mottagande. Körde 20-25 minuter och jag tyckte det gick riktigt bra. Jag trivdes helt enkelt.
Påade Björn som gick på till gälla flicktjut. Vilken sjuk press! Men jag tycker att Björn skötte det lysande. Han var snäll, varm och skön mot publiken och det var imponerande att se. Jag gillar den pågen!
Efteråt skulle det fotograferas och skrivas autografer (Björn, inte jag...) och till slut fick vakterna smuggla ut Björn till bilen. Rockstjärnestatus som Björn sköter med ödmjukhet och elegans.
Ja, det gjorde ni bra, från A till Ö, Britt-Marie, Anna, Anneli och alla ni andra.


Inga kommentarer: