torsdag 27 november 2008

The Tivoli

Onsdag och jag tänkte vila och ladda inför kvällen på The Tivoli. Jag skulle vara headliner och Hasse Brontén köra första akten.
Men så ringde Hasse och hade extremstrul med resan. Flyget var inställt och för att göra en lång historia kort så kom han till sist fram i tid. 30 minuter innan showtime. Lite ångest, men det löste sig.
På The Tivoli var det mysigt som vanligt. Dock lugnare stämning än vanligt. Ett stort sällskap hade ställt in så det var gest i leden. Men vi hade bjudit in folk och dessutom hade personalen möblerat smart så det kändes absolut inte tomt.
Jag värmde upp publiken en 10 minuter innan Hasse gick på och han skötte sig med den äran. Hasse har en skön och positiv attityd från scen som passar perfekt på The Tivoli-publiken. Han körde rätt så mycket polisgrejor och det uppskattade både jag och publiken. Bra första akt.
Efter paus körde Hasse lite och påade sedan mig. Jag fick bra hugg och var lugn och fin. Körde nästan bara mina nya grejor men la till några rutiner som jag kopplade till vad Hasse pratat om. Skön stämning hela vägen, bra energi och bra publikkontakt.
En konstig sak som hände på slutet (och som jag inte tror någon märkte) var att jag plötsligt gick in i väggen. Fysiskt. Jag blev galet utmattad och tappade fokus och kände att jag fick börja kämpa. Kollade snabbt på klockan och konstaterade att det var dags att runda av (körde precis 35 min). Avslutade med ukelelesången men kände extremt tydligt hur jag fick kämpa för att hålla mig uppe energimässigt. Började svettas och hjärtat bankade. Extremt obehagligt. Lyckades dock avsluta föreställningen, men när publiken klappade in för extranummer så orkade jag helt enkelt inte. Jag var totalt slut. Hasse o jag tog ett applådtack och sen fick det vara.
Hursomhelst så hämtade jag mig fort efter ett par glas vatten och sedan var det riktigt mysigt att gå runt och prata med folk som jag kände, och inte kände, i publiken. Det var många som hängde kvar efteråt. Fler än vanligt. Skön och generös stämning. En bra kväll.
Hasse bloggar.

Inga kommentarer: