lördag 8 november 2008

Konstigaste hittills?

Körde upp till Ljungby och en förtagsfest ikväll. Bra arrangerat och trevligt bemötande. Allt under kontroll och jag körde igång.
Fick bra hugg och kom igång bra. Efter en stund var det en man som reste sig och gick mot toaletten, en kvinna gick efter honom och jag märkte att det blev oroligt i publiken. Jag frågade om det var något problem, men de sa att det var OK. Men jag märkte att de fortsatte att vara okoncentrerade och oroliga i ena hörnet, så jag avbröt och frågade om jag skulle hjälpa till. Det visade sig att den här mannen blivit dålig, och vi fick kalla på ambulans. En av cheferna på företaget hade koll på läget, så jag berättade bara för honom att jag var sjuksköterska och fanns till hands om de behövde mig. Ambulansen kom och hämtade vår medtagne vän. Han var inte superakut dålig, men det var nödvändigt att han blev kollad.
Märklig stämning, och hur skulle vi nu göra?
Jojjomen: Upp på hästen.
Ett litet snack med gästerna och så körde vi igång igen. Såklart blev det lite rumphugget nu, men efteråt var alla nöjda med att vi genomfört hela arrangemanget.
Mycket skall man uppleva, och kom inte och säg annat än att det är en oförutsägbar värld vi lever i.
Trevliga var de i alla fall och allt sköttes mycket snyggt och värdigt.

Inga kommentarer: