måndag 15 december 2008

Här och nu

Extremt mycket "här och nu" blev det ikväll när en skola i Helsingborg hade julfest. Jag var "kvällens överraskning" och själv blev jag väldigt överraskad när jag skulle börja. De hade ordnat det så fint med en scen och en ljudanläggning och en följespot. Men ljudanläggningen var inte på i början och följespoten levde ett eget liv (det var nog nåt fel på stativet och dessutom glapp i sladden).Dessutom var följespoten oerhört skarp så när den lyste på mig blev jag helt förblindad.
Ett problem?
Tvärtom! Det blev fantastiskt roligt och mycket häroch nu-comedy.
Hade med mig Jonas Karlsson från HECK som körde en sjuminutare av hög klass. Jag tycker att han är väldigt bra. Behöver bara mer erfarenhet. Jonas körde efter att jag kört en 10 minuter och efter Jonas körde jag nog en 40 minuter till.
Sjutusan så lattjo. Anfäkta och anamma. Härligt gäng.

Inga kommentarer: