fredag 12 december 2008

Polisen och AluFluor

Eftermiddag: 200 poliser i en aula. De har haft en heldag med information. Senaste inslaget: 90 minuter (!) föredrag om kost och fetter. De såg trötta ut.
Som tur var var arrangemanget välplanerat och genomtänkt så precis före mitt inslag, som skulle avsluta dagen, så var det en kaffepaus. Och så körde jag. Full fart och lite avvaktande reaktioner i början. Efter fem minuter börjar de smälta och sedan har vi hur kul som helst. Körde 50-55 minuter med bra hugg hela vägen.
Aulasittning är perfekt!
Kväll: 60 pers på en gourmetrestaurang. Anställda vid Alu Fluor (kemisk industri) med respektive. Lyxigt julbord. Mätta och belåtna.
Lite känsligt läge då miljön inte inbjuder till tjoflöjt och klackarna i taket. Heltäckningsmatta. Dämpad belysning. Slips.
Men jag var go o gla. Hade med mig en högtalare och körde på och fick med mig alla. Miljön påverkar såklart tonen i mitt material och kan inte dra på hur mycket som helst, men det funkar bra. En skön gentleman från Stockholm bjöd friskt på sig och vi fick en bra dialog. Gött. Nöjd.

Inga kommentarer: