tisdag 26 januari 2010

Igång igen

Efter mittt längsta standupuppehåll sedan 1997 så har jag startat upp igen. Lite ringrostig men det känns ändå bra. Jag har kört "firmagig" måndag och tisdag och i morgon är det säsongsstart på The Tivoli med Soran Ismail, Tomas Högblom och jag på scen.
Det är långa kontorsdagar för jag har haft många förfrågningar liggande som jag betar av nu och försöker få avslut på.
Vårsäsongen ser bra ut jobbmässigt med 44 klara jobb under februari, mars och april.
Dessutom har jag en ny rutin som jag gillar jättemycket och som jag testat nu de här två dagarna och som kan bli en hit. Det handlar om att när jag växte upp så fick man vänta, men att man inte är bra på att vänta längre. Skall fila till den under dagen i morgon och köra den fullt ut på kvällen. Skall bli kul.
Måndagens gig var ett småmysigt, ideellt och opretentiöst gig för föräldraföreningen på min dotters skola och idag var det ett mer prestigefyllt gig på Melittas invigning av deras nya kontor i Helsingborg.
Det var väldigt fint ordnat med scen och teknik och jag fick till det bra även om det var lite försiktigt i publiken (det var till fördrinken och de kände inte varandra och dessutom visade det sig att några bara pratade engelska) och jag är mycket nöjd med min insats.

Men hu vad jag är ressugen. Redan. Jag måste dyka mer! Resa mer! Och paddla mer kajak!
Nån som varit i Malaysia och kan dela med sig av erfarenheter?

Inga kommentarer: