tisdag 13 april 2010

Stockholm dag 1

Flög till Stockholm på förmiddagen. Mötte upp hela seminariegänget som jag skall jobba ihop med i dagarna tre. "Bra kost i förskolan" står på schemat och det är Mjölkfrämjandet som arrangerar. Publiken består av förskolepersonal, mest kockar och kokerskor.
Det är en ren fröjd att vara med på seminarierna eftersom det är så genomtänkt och genomarrangerat. Annika och Kerstin föreläser utmärkt om kost i allmänhet och mjölk i synnerhet och den här omgången är stjärnkocken Paul också med och det var mycket inspirerande att lyssna på honom.
Finfint samarbete gör att det flyter på bra och vi skulle sluta 17 och slutade 17, prick. Inte dåligt tajmat.
Jag är konferencier och kittet mellan föreläsningarna och det är en roll jag trivs utmärkt med. Vi kör samma upplägg onsdag och torsdag.
Sedan blev det en timmes vila innan det var dags att dra till Norra Brunn. Förutom jag var det Babben, Ola S och Robin P som körde.
Jag var konferencier och det var en spännande kväll som började med teknikstrul. Jag jobbade mig in i matchen och fick till slut verkligen till publikpratet och knöt ihop det bra. Jag måste vara mycket nöjd med min insats, jag krattade bra och fick till en bra stämning. Intressant igen att höra att över hälften av publiken var på Norra Brunn för första gången.
Helt enkelt en proffsig insats i komikens vardag.
I morgon blir det mera mjölk på dagen och Brunnen på kvällen. Full fart.





Inga kommentarer: