lördag 29 maj 2010

Gick vilse

Oj, vad jag gick vilse i kvällens föreställning för en Rotaryklubb. Det satt många i publiken som sett mig det senaste året, så jag ville bara köra mitt senaste och det funkade bra. Kom igång fint och hade publiken med mig.
Men mitt i föreställningen började jag tänka och hoppade av misstag över ett långt sjok som jag sedan inte hittade tillbaka till. På detta körde jag, eller tänkte köra sången om Bosse och Leif och mitt i låten kom jag av mig igen. Jag försökte hitta tillbaka till texten, men det var helt blankt i huvudet. Vilken obehaglig känsla!
Det var bara att erkänna med ett leende och jag lyckades trassla mig ur med äran i behåll. Det blev en helt ok men annorlunda föreställning.
Tack till Mats för förtroendet. Igen. Det värmer.

Annars har det varit en spännande dag. Jag gick en kurs i havskajakpaddling och jäklar vad det blåste och vilka vågor vi fick känna på. De flesta kapsejsade, men jag klarade mig. Fast jag fick rulla ner i det iskalla vattnet ändå när vi gjorde räddningsövningar. Kul kurs och himla trevliga människor. Del två är nästa lördag. Hoppas på sol och vindstilla då...



Inga kommentarer: