torsdag 6 maj 2010

Tylösand

Början av veckan har varit fylld med repetition med Tre Flugor, kontorsarbete, skrivarträff med Lena F, sånglektion och lite annat smått och gott.
Veckans första gig var igår, onsdag, när jag körde upp till Tylösand för att träffa cirka hundra chefer och ledare som hade Ledarskapsdagar. Alla var medlemmar i ST, SKTF, Unionen eller Finansförbundet och de hade haft föredrag på dagen och nu var det middag.
Tylösand ligger bedövande vackert och konferenshotellet är riktigt bra. Scen, enkelt ljus och en trådlös mikrofon fanns på plats. Det är alltid svårt att köra i restaurangers ljudanläggningar för man hör inte själv hur det låter ut när ljudet kommer från takhögtalare så jag hade lite problem med publikkontakten och ukulelelåten körde jag acapella. Det funkade även det.
Jag uppträdde på standardvis "till kaffet" och körde kanske lite länge, ca 50 minuter. Men de hade kul hela vägen och jag blev inklappad och fick göra extranummer och det är alltid ett gott betyg. Efteråt fick jag många sköna kommentarer och folk är upprigtigt förvånade över att de inte sett mig i TV och det var flera som kom fram och tyckte att det borde jag vara. Med i TV alltså. Jaja.
Det var ett gott jobb för gott folk.
Nu rullar veckan på i tempo furioso. Två föreställningar idag och långa konferenciergig både fredag och lördag.
Missar HIF idag. Seger och de drar ifrån ytterligare. Vad är det som händer?

Inga kommentarer: