onsdag 22 oktober 2008

Dåligt

Rescensioner från igår:
1. Komikaze på EGO. På väg till Norra Brunn gick jag in om Komikaze på EGO för att köra 10 minuter och testa tre nya grejor. Eftersom hela syftet för mig var att testa nytt så gick jag rätt in i materialet utan att känna av publiken. Det var inte bra. De förstod aldrig vem jag var och mina tre grejor hängde inte ihop så det blev ingen bra test av mitt material. Dåligt.
2. Norra Brunn. Jag skulle köra 20-25 minuter som avslutning på första akten. Komikern före mig fick väl inget direkt hugg och jag tänkte att nu går jag upp och kör på. Gick upp på scenen och det första jag tänkte var att "jag ser dem ju inte". Började med att prata med publiken ändå och det gick riktigt bra. Även om man bara kan prata med de som sitter allra närmast scenen.
Tänkte efter en stund att "nu kan jag köra mina nya grejor" och plötsligt var jag helt ur rytmen. Fattade inte varför och började säga fel och missade timing. Dåligt. Jag kan mycket bättre än så. Det var ju en perfekt publik som borde passat mig, men jag missade tillfället. Dåligt.
3. Ljuset på Norra Brunn. Jag fattar inte varför de släckt ner i salongen. Det är i alla fall inte bra för mig. Det har vält mig en gång innan och igår välte det mig igen. Dåligt. Ikväll, och alla andra kvällar (glöm inte det, Martin), så skiter jag i det och kör på ändå.
4. Özz Nujen. Bäst på att ta publiken just nu. Han har en sån drive och ett sånt moment att han bara kör över dem. Det var oerhört inpirerande att se. Massor av här och nu. Standup när det är som bäst. Inte dåligt. Mycket bra.

1 kommentar:

Standuplars sa...

Samma känsla som jag fick av Özz, driver hela tiden sin linje och ligger på gränsen av vad som är ok. Kliver över ibland men hämtar tillbaka lika snabbt. Han är bra. Håller med om ljuset på Norra Brunn...