onsdag 8 oktober 2008

Helt rätt känsla!

PRECIS så skall det kännas.
Jag har (egentligen) tagit mig scenledigt denna veckan och tänkte smyga ner för att kolla på HECK på The Tivoli. Det var inte så mycket folk, ca 30 pers, men skön och vänlig stämning.
Precis innan det skulle börja berättade HECKarna att en av komikerna inte skulle komma. Jag kände mig avslappnad och framförallt var jag oannonserad, så jag tänkte att jag kunde ju göra precis det som jag tänkt ha HECK till: prova nytt.
Så efter pausen körde jag en tiominutare med några saker jag tänkt på på sistone. Och som det högg! Jag hade kul och var lugn och allt bara satt. Hittade på i stunden, körde en sak som vi pratat om i pausen och lekte med känslan och orden. Och det funkade. Fy fasen vad skönt det var.
PRECIS så här skall det vara. Ett ställe med trevliga rookies, prestigelöst, positivt, välkomnande. Det kändes fanimej internationellt. Som när jag varit och sett på rookieklubbar i New York eller London. Fast bättre.
Trist att publiken börjat svika. Det var alltid fullt när det var gratis. Kan 40 kr verkligen avskräcka folk?
Synd också att det var musik i stora salen. Det stör verkligen in i Vinylbaren.
Men Maggie var bra som konferencier, lugn och trygg, och alla komiker var duktiga. Jason växer för varje gång. Det här är bara galet roligt.

Inga kommentarer: