torsdag 9 oktober 2008

I tidningen

Helsingborgs Dagblads Torgny Nilsson var på HECK i onsdags. Jag såg att han var där, men trodde då kanske att han var där privat, men han skrev om kvällen. Det visste jag nu eftersom han ringde mig för att fråga om det var Persson eller Perslow. Så jag var lite spänd på att läsa tidningen på nätet i morse.
Läs Skratten kom så småningom.
Vad han tycker om kvällen och komikerna har jag inga kommentarer på. Det är hans jobb, hans åsikter.
Men det var väldigt kul att han såg att mitt inhopp var "i stunden" och att HECK just den kvällen fick funktionen som HECK skall ha: en rookieklubb där vi som jobbar med standup kan testa nytt.
"Och för en kort stund kändes Hecks Tivoli-kvällar verkligen som en scen där konsten förs framåt, snarare än en dit komiker kommer för att leverera inrepat material. En plats att balansera på slak lina och ta en chans för att bli bättre. Shit vad modigt, shit vad kul."
Dock missade han att Jonas körde och så citerar han Perslow fel. Skämtet är ju att han vill ligga (eller "vara") med Diamond, inte sjunga.

Inga kommentarer: