fredag 26 mars 2010

Skällinge

Det blev en av de bästa föreställningarna jag gjort. Någonsin. Fredag 26 mars 2010.
Erika Sjöwall bor i Skällinge och där finns en bygdegård och jag tror att det var tredje året som Erika ordnade standup där.
Det är galet bra.
Fullt hus, ca 130 pers, sköna människor i alla åldrar, många par i nån sorts medelålder. Snyggt ordnat med scen, ljud och ljus och en skönt förvansfull stämning. Så fort jag kom in i lokalen fylldes jag av positiv energi och jag var hur sugen som helst.
Erika inledde med att kratta finfint och namedroppa folk i lokalen. Sedan körde Fritte ett riktigt gott Fritte-set med massor av charm och på det en härlig Celinare. Två komiker med tydlig stil och bra material. Smart humor.
Efter pausen körde Khalid och fick sånt Khalid-hugg som han kan få. Jäklar vad de älskade honom och han seglade fram på scen. Jag stod och tänkte att "hur skall jag kunna toppa det".
Så blev det min tur och jag skulle avsluta kvällen. Och jäklar vilket tryck det blev. Jag plockade fram allt manligt/kvinnligt och det var precis vad de längtade efter. Igenkänningsfaktorn gick upp i max och ibland fick jag köra på utan att vänta in att skratten skulle klinga av. Det skrattades konstant och jag var i zonen och jag och publiken var i symbios. Timingen satt perfekt och det var bara att surfa på.
Ett av mina roligaste gig någonsin.
Tack till mina kollegor för en god kväll och finfint samarbete och maximal stöttning och tack till publiken i Skällinge, hur bra som helst.
Lars Magnusson var i Skällinge i fjol och tyckte att publiken där borde åka på turné och visa hur en bra publik är. Det är bara att hålla med.
Laguppställningen:

2 kommentarer:

Stefan Bengtsson sa...

Det lilla samhället vaknar igen efter en riktigt kul kväll igår. Träningsverk i kinderna. Ungefär så som en fredag i Skällinge ska vara. Jag vet vem Göran är.

martin sa...

...och du vet var han bor...