söndag 13 juni 2010

Motvind...

Vilken härlig heldags paddlingstur det blev med Helsingborgskanotisterna idag.
Jag blir så himla glad av folk som engagerar sig. Idag fixade Gunnel och Ronny (och okej, Magnus) en tur som utgick från Jonstorp och så paddlade vi inåt i Skälderviken tills vi tyckte att det var lagom för fika.

Det är klubben som ordnar och jag får en känsla av när man spelade pojklagsfotboll eller tränade simning och nån ordnade matcher och tävlingar på sin lediga tid. Och jag hade inte vett nog att uppskatta det, då. Nu har jag mer vett och känner därför stor tacksamhet.
Det blåste rejält och vi fick kämpa hårt, men alla höll humöret uppe och stämningen var god och vi for upp och ner på vågorna och när vi kom tillbaks till Jonstorp hade Lisas föräldrar bullat upp med kaffe och goda muffins på stranden! Sa jag engagemang?
Det var exemplariskt samarbete i gruppen hela vägen in i kaklet och nu gungar det inne i huvudet och i morgon har jag träningsvärk.


Det blir mer paddling framöver!


Inga kommentarer: