tisdag 8 juni 2010

Semester, typ.

Nu tror jag att jag har koll på läget och kan gå på semester med gott samvete. Jag är visserligen inte klar med höstens program på The Tivoli, men det kan vänta. Och så har jag de senaste dagarna fått en del förfrågningar på hösten, men de kan jag också avsluta senare i sommar. Så nu kan jag vara ledig till den 28e då min nybörjarkurs börjar i Svalöv.
"Ledig" är alltid ett lite löst begrepp. Jag måste få ihop lite nytt material (ca 15 minuter) innan den 30 juni, men det kommer nu när jag slappnar av. Och telefonen kan ju ringa och mailen kommer jag att kolla av...
Och lite bloggande på det...
Hrm. Semester var det.
...
Våren har varit bra, jag har till idag gjort 71 föreställningar och jag har tio till inbokade på "våren 2010" vilken sträcker sig till sista juli. Det innebär totalt minst 81 gig och det är min näst bästa vår (våren 2008 var magisk med 99 gig!). Förra våren gjorde jag bara 58 gig.
33% är klubbgig och bara 4 gig kommer från bokningsbolag.
(Tack Excel för statistiken)
Tyvärr har jag inte fått till så mycket nytt material, men det är å väg. Känner att det ligger under pannbenet, jag behöver bara slappna av så att jag kan bli kreativ.
Sen händer det en massa i branchen och konkurrensen är hårdar än nånsin och jag känner mig lite utanför ibland. Men så är det. Och så länge gigen fortsätter att trilla in skall jag inte klaga.
...
I morgon skall jag dyka för första gången i svenskt, kallt, vatten och på söndag blir det en paddlingstur med kanotklubben. Det blir en bra start på semestern...

Inga kommentarer: