torsdag 16 juni 2011

Världsklass

Nu sticker jag ut hakan, men föreställningen i morse får 5 ++.
Om du inte orkar läsa om lyckade gig så kan du sluta här.
Men:
Förutsättningarna var perfekta: konserthusets lilla sal med perfekt ljud och en snygg scen. Tvåhundra rektorer och lärare i publiken varav 95% kvinnor. Jag är andra punkt i en heldagskonferens och går på 09.30. Jag får en bra presentation och får till en naturlig och spontan ingång med stort skratt.
Matchningen är perfekt: min comedy och en publik som verkligen vill lyssna. Jag har material som passar till temat. Jag är helt rätt för just den här publiken, just idag, på just den här platsen.
Timingen var perfekt: jag var lugn och säker och kunde formulera om mig i stunden och allt satt. Jag skulle köra 30 minuter och körde 30 minuter. Exakt.
Applåderna efteråt ville inte sluta och bättre än så här blir det inte. Inte någonstans. 5++.
Tack alla som deltog i konferensen om projektet Utsikter.
Jag är mycket nöjd och stolt. Mycket.

Inga kommentarer: