måndag 30 januari 2012

Malmö Comedy Festival

Igår var det comedyfestival i Malmö. 65 komiker uppträdde och jag hann bara se en liten, liten del av det själv, men det mesta av det jag såg gjorde mig glad. Kvalitén var riktigt hög. Det kändes också som om arrangemanget flöt på bra och det är bara hatten av för alla MACKare och andra frivilliga som lägger ner så mycket jobb!
Själv var jag konferencier vid två tillfällen och det är ju kanske min bästa gren, så det var stabilt. Det är vansinnig tidspress så man hinner inte göra så mycket av konfandet, men det kändes ändå säkert och bra.
Dessutom hade jag en 15-minutersspot och det gick väldigt bra. Väldigt.
Jag fick verkligen till det och fick också mycket beröm av publik och kollegor efteråt. Bra boost för egot, men framförallt ett kvitto på att det går framåt. Jag var inte det minsta nervös inför min spot utan bara sugen och laddad. En fin känsla.
Hela festivalen är som en personalfest för komiker. En del kollegor har jag känt i fjorton år nu så vi har hunnit träffas en hel del och följt varandras liv på och utanför scenen. Många är verkligen goda vänner och trots att det såklart finns en hel del konkurrens så är den övervägande känslan är att det är stöttande och sympatiskt mellan kollegorna.
På middagen efteråt delade arrangörerna ut diplom till några som de tyckte förtjänade det, och jag blev verkligen ärligt överraskad när mitt namn ropades upp. Tack snälla Lena och ni andra. Det värmde in i hjärteroten!
Bra festival!



Inga kommentarer: