lördag 21 januari 2012

Två starka jobb

Det har varit ett långt och intensivt dygn. Det började med att Värnamoföretaget IDATA hade kickoff på Olympia med fotbollstema och jag agerade journalist och gick runt och pratade med folk och ställde dumma frågor. Det blev väldigt trevligt och avslappnat och jag hann även med en kort men rolig intervju med Jesper Jansson. Sedan bar det av till Gastro där jag fortsatte med intervjuandet innan det blev dags för mig att hoppa i bilen och köra till transportföretaget Haanpaa som också hade kickoff.
Föreställningen där blev en riktig höjdare, en solklar femma där jag gjorde allt rätt och jag fick en sån där närvaro och kontakt som man önskar det var varje gång. Det är nästan omöjligt att beskriva men den energi och laddning som blir i rummet är magisk. Mycket härochnu och härliga ordväxlingar. Riktigt, riktigt kul. Tack Anna för bokningen och mottagandet och nu vet jag mycket mer om transport av vätskor.
Sedan var det bara att packa ihop snabbt och susa tillbaka till Gastro där IDATA-gänget nu hade lagat mat och jag skulle köra en ståuppa. Thomas som filmat drog till hotellet för att redigera och jag packade upp ljudet och körde sen en riktigt spontan och intensiv föreställning till. Jag kände verkligen att jag kunde ta med mig energin från förra föreställningen och jag kände mig stark och säker. Två finfina jobb på en dag!
Efteråt var jag väldigt trött och jag hann hem precis lagom till att postgigvakenheten skulle kicka in. Så det blev inte många timmars sömn...
Upp istället i arla morgonstund och ner till hotellet för att se filmen som nu var klar och jag tycker att det blev väldigt bra, fyndigt och smart. Så jag kände mig lugn inför summeringen av deras kickoff och filmen fick också väldigt mycket skratt.
Det var ett intensivt dygn med bra och smidigt samarbete med tjejerna på Hanse.
Nu blir det 22 minuters vila innan jag skall köra till nästa föreställning. Kyrkorådet i Kvistofta. Det blir nåt annat det.



1 kommentar:

Martin Svensson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.