måndag 10 september 2012

ABF och Socialdemokraterna

Jag har mitt kontor i Folkets Hus och delar korrridor med bland annat Socialdemokraterna. Detta har gett mig en del uppdrag och i fredags uppträdde jag i Folkets Hus för ABFs cirkelledare. Stora salen har en underlig akustik och vi fick aldrig nån riktig ordning på ljudet så jag tror att det var lite ansträngande att lyssna. Men jag körde på och det blev bubbligt och fint och bra dialoger. Lite extra nöjd med ett spontanskämt om att ha cirkel i linedance.
Efteråt spelade några jag känner, bl.a. Claes, och jag satt kvar och myste och sedan blev det en aftergigöl med musikanterna på anrika Charles Dickens. En riktigt skön kväll.
Dagen efter begav jag mig till Knislinge där ett tjugotal socialdemokrater hade avslutning på en kampanj. Det blev en riktigt intim och familjär stämning och jag hade hur trevligt som helst. Trevliga människor och bra lyssning. Jag tycker att det är coolt med folk som engagerar sig i politiken även om det är vansinnigt otacksamt.
Sex gig på en vecka. Det är mycket och jag blir rejält trött. Men också toknöjd och inspirerad.

Inga kommentarer: