tisdag 25 september 2012

Och så var jag i Göteborg...

Förra veckan var jag i Göteborg. Det har jag varit tidigare också, så det var ju ingen nyhet. Och som vanligt grävde de i gatorna så jag fick snirkla runt den enkelriktade staden innan jag hittade en parkeringsplats. Men det har jag också gjort tidigare.
Så egentligen var det mesta som vanligt:
-mycket folk på Rubys. Fullsatt, faktiskt.
-jättegod räkmacka backstage innan föreställningen.
-trevlig stämning, goda kollegor.
-jag var konferencier och det gjorde jag bra. Riktigt jäkla bra. "Världsklass", som Måns sa.
Lite synd att man är så väldigt bländad av ljuset på scen. Jag vill gärna prata med publiken, men det går inte. Det är en svart vägg framför ögonen. Missade t.ex. att Sven som fyllde 60 var en av mina tidigare standupelever.
Och av någon anledning sitter företagen (de större sällskapen) längst bak i rummet och då kan man inte nå dem.
Men det var en mysig kväll och publiken var jättenöjd och både jag, Niklas och Måns levererade riktigt bra.
Och sedan bodde jag över, och det var ju ovanligt. Och dagen efter blev det minisemester på Marstrand, med promenad i vinden och lite paddling och slappa, slappa...


Ikväll skall jag skoja med Nordea, och på torsdag/fredag är jag moderator på en miljökonferens. Än det ena. Än det andra.

Inga kommentarer: