måndag 10 september 2012

On Tour med Skandia

I måndags: Efter att ha uppträtt för en pensionärsförening i Helsingborg på eftermiddagen kastade jag mig i bilen och körde till Linköping och Konsert och Kongress där Skandia hade kickoff med middag. Mötesfabriken har totalevent för detta och vi hade en snabbgenomgång inför middagen innan jag slängde mig i min nyinköpta (begagnade) smoking och iklädde mig rollen som konferencier.


Sedan hade jag järnkoll och publiken i min hand hela vägen. Samordningen med Mötesfabriken, serveringen och de andra artisterna funkade perfekt. 100% proffs. Tokbra. Fem av fem.
I onsdags: Tåg till Göteborg och direkt in till finfina hotell Post. Nu var arrangemanget ungefär dubbelt så stort som i måndags, dvs ca 300 i publiken. Återigen fick jag en bra inledning och fick med mig publiken och vi genomförde arrangemanget utan något som helst gnissel.


Fick mycket fin feedback från gästerna.
I torsdags: Hela gänget: köksmästaren, pianissan Anna, Jan Johansen och trollkonsnärerna Andersson o Langendorf tog tåget till Stockholm. Hur trevligt som helst.
Eventfolket åkte tidigare och bandet tog sin buss och alla mötte upp på stora Waterfront med utsikt över Stadshuset. Nu var det det STORA evenemanget med nästan tusen gäster. Tusen Stockholmare från finansvärlden mot en ensam okänd skånsk komiker. Nu gällde det att få hugg! Och hugg fick jag. Jag fick lyssning och sedan flöt det hela exemplariskt. Sjukt jävla proffsigt hela vägen!


I morgon: Mot Sundsvall och min sista insats på touren. Vi satsar på succé igen.

Inga kommentarer: