lördag 20 oktober 2012

Bilhallsgig

Av någon anledning har jag gjort rätt många föreställningar i bilhallar. Det är egentligen en ganska svår miljö, med svår akustik och mycket volym (man vill helst ha det så intimt och tight som möjligt), men vet man bara det så går det ju att lösa och göra det bästa möjliga av situationen.
Igår var jag på en bilfirma som firade sin nya bilhall med personalfest i just bilhallen. Jag skulle komma in sent i middagen, kl 22 och när jag kom dit en timme innan var det redan hög stämning.
Prick 22 blev det min tur och jag inledde med att prata med publiken och fick till några sköna dialoger och speciellt en cool lastbilsmekaniker som satt längst fram bjöd friskt på sig själv. Vi snackade efteråt och han berättade att han spelade amatörteater. Respekt.
Ganska snabbt släppte jag min plan och hoppade istället mellan ämnena allt eftersom det passade in i de reaktioner som kom från publiken. Och igen tror jag att fett-materialet högg bäst. Konstigt, jag skrev det för flera år sedan men körde det bara ett par gånger för jag gillade det inte, men så använde jag det i somras och sedan har det växt. Prostata-skämtet har också blivit riktigt starkt.
45 minuter blev alldeles lagom och jag måste vara riktigt nöjd med hur det funkade. Proffsigt. Stabilt.
Tack till Donald för lån av ljud, till Ann för bokningen, till Malin på Klitterbyn för trevligt bemötande, tack till Sten för förtroendet och tack till Stens trevliga fru för klockren feedback.

Nu: ut på Öresund och fiska sill!



Inga kommentarer: