tisdag 9 oktober 2012

Senaste veckorna

Kära dagbok,
Facebook har konkurrerat ut bloggen. Jag skriver mycket oftare där, så nu blir det här en sammanfattning av mina senaste jobb (vilka för övrigt har varit extremt skiftande):
1 Jag var konferencier/moderator på miljökonferensen Gröna Idéer på Dunkers Kulturhus. Torsdag förmiddag presenterade jag föreläsare, informerade om allt praktiskt och knöt ihop dagen. Det gick fantastiskt bra. Jag hade koll, vi höll tiderna, jag var rolig och jag kände att jag fyllde en viktig funktion. På kvällen var det middag och jag var toastmaster och körde två lite längre set standup. Även detta funkade finemang.
Och sedan på fredagen så var jag moderator igen och nu hade jag verkligen vunnit allas förtroende så det kändes lät och avslappnat.
Jag tycker att jag fick skapat en seriös men trivsam och lättsam stämning och dessutom hade jag ra koll på körschemat. Fem av fem och jag fick verkligen tokmycket fin feedback.
2 Jag var i Växjö och spelade in en film till ett företag som sysslar med faktureringssystem. De skall ut till kunder och ville ha lite kommentarer från dels företag och dels folk på gatan om de känner till deras produkter. Det blev en rolig dag med filmaren Thomas Björn och jag tycker att vi fick till en bra ton i intervjuerna. Folk var avslappnade och såg glada ut och jag fick dem till att skratta. Bra jobbat!
3 Jag var i Perstorp på Åsbo Samlarförening och uppträdde på deras möte. Det var väldigt avslappnat och behagligt. Hög medelålder i publiken, jag var yngst i lokalen, och jag fick bra fart genom hela föreställningen. Bra energi i lokalen och många roliga dialoger med publiken. Kaffe och massor av härlig feedback efteråt. Toppgig.
4 Jag var i Falkenberg på Gustav Bratt, en nyrenoverad men anrik restaurang. För att göra en lång historia kort så blev det en kul föreställning trots lite dåligt fokus på sina håll i lokalen. Men med hjälp av ett gott gäng killar (och en tjej) längst fram och två par i den gyllene medelåldern så kunde jag hålla energin uppe och få till en riktigt bra föreställning. Proffs!
5 Jag var i Marieholm på gästgivaregården och det var hur jävla roligt som helst. Krister hade ordnat ljud och ljus och 2% av byns innevånare (30 pers) kom och vi hade grymt kul ihop. Det var en riktigt bra föreställning som hade allt. Jag var avslappnad och hade koll på hela rummet och till och med danskarna som bodde på hotellet och bara råkade hamna i det här fick en riktig helkväll. Två extranummer! Men sen fick det va nock.
Ja, ungefär så har det sett ut med föreställningar. Och så är snart Stående Ovationers hemsida klar. Och så planerar jag inför föreställningar som komma skall och sköter firman och funderar på att ha firmabil och det är mycket nu...
Men först en långhelg i Paris!

Inga kommentarer: