fredag 20 februari 2009

CJ Vallgren

För många år sedan sa Johan Tell till mig: "Johan Ströms svåger har gett ut en skiva som du måste höra". Skivan hette Klädpoker med Djävulen och artisten var Carl Johan Vallgren.
Jag gillade skivan, främst sången "Sven och Magdalena" som jag sedan hade med i min föreställning "Sånger om Män".
Sedan dess har CJ Vallgren blivit stor stjärna, och prisad författare och igår var han på Victoriateatern i Malmö. Det var bra. CJ var bra, en riktig estradör. Han sjöng förvånansvärt bra. Musikerna var jättebra. Det var bra. Han sjöng och läste dessutom ur sin senaste roman. Det gjorde han bra. Bra.
Mysigt var det också.
Picnicteater var kul. Man satt tätt ihop och åt medhavd picnic. Vissa fick dela bord. Vi delade bord med Mårten och Kia (?). De var trevliga. Trevligt värre. Och kul. Och bra.
Efter föreställningen köade jag för att köpa en signerad skiva. Det var tredje gången i mitt liv: Eddie Izzard, Stefan Sundström och nu CJ Vallgren.
Så kan det gå.


Inga kommentarer: