torsdag 19 februari 2009

Rapport om läget.

Min far dog i fredags.
Han var sjuk en kort period och slutet gick väldigt fort. Det är jobbigt. Så är det.

Tack till er som visat stöd.

Jag fick ställa in ett gig (för första gången) men Göran kunde ta det. Tack för det, Göran.

Jag pallade inte att gå och se gårdagens standup, men det lär ha gått bra på The Tivoli. Jag har ägnat mig åt familjen och ordna med begravning och sånt obehagligt.

Igår åkte jag dock iväg Yngsta Dottern och med Syrran och hennes barn till Vallåsen och fick en lång och skön utomhusdag. Backarna där är helt OK men jag saknar Kungsbygget som jag tyckte var mysigare. Igår var det dessutom 2,5 timmars kö till skiduthyrningen, men vi var allihop mycket tålmodiga. Starkt.
Vissa åker däremot som idioter, helt utan kontroll. Det är helt galet farligt. 90-kiloskarlar som stryker förbi småbarn helt utan sans och vett. Obegripligt.

Och så var Tove och jag iväg och såg P Floyd-konserten på Konserthuset. Det var bra, helt OK. Väldigt likt Pink Floyd i soundet. Konstig känsla bara. Vad är det man applåderar åt? Musikerna och showen? Eller är det egentligen inte låtarna och orginalet? Hrm.

Men så är läget just nu i alla fall. Åter till TV´n och skid-VM. Och ikväll blir det mer "tanke-skingring". Carl Johan Vallgren på Victoriateatern i Malmö.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, vad hemskt. Jag och Elin sänder en tanke.

Anonym sa...

Tack.

Anonym sa...

Jag beklagar sorgen, Martin! Sköt om dig!
//Jörgen S

Anonym sa...

Tänker på dej.........
Hade Sten-Inge som klassföreståndare på högstadiet....många roliga minnen...det känns inte så längesedan.
Sita

Anonym sa...

Tack igen.