torsdag 26 februari 2009

Kontor

Allt är en seg dimma. Begravning i morgon. Usch.
Försöker i alla fall upprätthålla någon form av aktivitet och idag hämtade jag nyckel och larmbricka till mitt nya kontor som jag får den 1 mars.
Det är ett litet rum på femte våningen i Folkets Hus på söder, arbetar- och invandrarstadsdelen i Helsingborg.

Jag delar korridor med LO, Kommunal och Radio A. Det blir bra.
Jag cyklar dit på 8 minuter. Hem tar det längre tid för det är uppförsbacke hela vägen.
jag ser fram emot att ha ett ställe att gå till och inte ha kontoret hemma.
Jag har beställt en dator från Dell och kollade skrivare idag. Mitt mål är att sköta allt som har med företaget att göra från kontoret. Fakturering och sånt. Och skriva ibland. Kanske att jag kan få till så pass bra rutiner att jag kan sköta bokningarna därifrån också.
Få en arbetsplats igen. Det passar bra.
Och idag kom Äldsta Dottern hem från Paris för en kort visit. Nu skall vi bara klara av morgondagen. Sen måste jag upp på hästen igen. Gig redan på lördag.

Inga kommentarer: